AvundFörgiftarVårtDagligaLiv..

De sägs att avundsjuka orsakas av att en människa inte mår bra.. Men själv tror jag inte det, en människa kan må hur bra som helst och ha det mycket bättre än någon annan men ändå så är han/hon avundsjuk?? Avundsjuka kan leda till mord, problem och är en äcklig egenskap en människa kan ha.. Den går inte att bota hur mycket bättre människan får det så har han/hon avundsjuka i sig. Många människor kan va avundsjuka på människors framgång, lycka hur kan de va möjligt? Själv ler jag mot mig själv när jag ser en läkare framför mig, när ja ser ett lyckligt och kärleksfullt par gå längst stranden. då vet jag att människor mår bra att vi har det bra.. De folk som har avundsjuka i sig och kan hantera det och lever lyckligt med det är de folk som mest har hat i sig.. De är de folket som älskar att se andra förstöras, förkrossas och misslyckas. Får ni inga skuldkänslor?? Ta ansvar för ditt eget liv och lev det liv du själv vill leva, vill du blir nått, ha nått så gör att du får det och blir vad du vill bli utan att förstöra för någon annan.. Avundsjuka varar inte länge en dag kommer du dö ut för all den avundsjuka du har i dig, eller så blir du psykiskt sjuk för det är inget och leva med det funkar inte att leva med det..


 

De finns den lätta avundsjukan i kärlekshistorian de kan va en fin avundsjuka, de kan va ett bevis på att du bryr dig att du älskar, att du finns där. Men den kan också gå över styr och hur mycket din kille/tjej älskar dig kommer han/hon lämna dig en dag om du inte förbättrar för det går inte att leva i ett förhållande där du inte litar på din partner de minsta lilla och har en så stor avundsjuka att du inte kan styra den.


Själv har ja avundsjuka i mig men då handlar det bara om kärleken, och den är så liten eller,, aa den finns där iaf men ja är den sista personen som visar om ja någonsin är det..

"Avundsjuka är rädsla att förlora den man älskar.” och det är sant. Hade man inte varit rädd att förlora den man älskar hade man inte brytt sig om den kom hem efter 10 timmar ute eller om han/hon snackade med tjejer/killar hit och dit..





                                                       

                                                    



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0