dear mamii <3

       



morsdag!! svårt när man ska följa olika nationaliteter. ena dagen följer man araberna andra turkarna och idag svenskar. hela världen bör ha en speciell dag för alla mammor i världen. än en gång säger jag grattis till alla mammor där ute utan er hade vi inte funnits idag, ni är vår lycka och våra ögonsten.. jag älskar dig mamii <3<3


Ison & Fille - Le För Mig

tack för livet du gett mig, mer än livet du gett mig
så mycket mer tack för allting du gett mig
lett mig rätt då jag hamnat snett
fått mig å se på saker på ett annat sätt
gjorde män av oss helt på egen hand
gav mig en rik barndom fast inte sedlar fanns
vart e baba nånstans? vi frågar dig fett
men han behövdes meige, ma' du var båda i ett
gav mig trygghet då ångest fångade mig
höll du om mig, å sa "allt kommer bli okej"
fanns alltid där för lysa upp min värld
å jag vill lysa upp din å ge dig allt du e värd
mami, vill ge dig allt du förtjänar å ha
för efter allting som vart du förtjänar å må bra
vill se dig vara glad, inget mer än det
du mitt hjärta mama, vill bara se dig le


mama le för mig, som du slet för mig
vill att du ska vara stolt när du ser på mig
mama le för mig, fast ditt liv vart hårt
å du gav upp ditt för att ge oss vårt


en ängel blev född
nerskickad från himlen men då på den tiden
förstod inte ditt värde, allt du skulle åstadkomma
du behöll ditt sken av när tiden blev hårda
drottning, aa jag kallar dig för det
vill bara se dig le, vill faktiskt inget mer
min idol, min vän, min moder, min fadergestalt
min beskyddare från ont, du e mitt allt
när jag frös, tog du mig in i din famn
och kärleken du gav mig, höll mig varm
du ploga vägen för mig så jag kunde ta mig fram
minsta jag kunde göra var tatuera ditt namn på min arm
så alla kan se vad du betyder för mig
solen i mitt liv, din röst e ljuv musik
jag e den jag e, tack vare dig
till dig världen jag vill ge, för att se dig le


i ett främmande land, med 3 barn du kämpa dig fram
även fast längtan hem sällan försvann
vet att jag felar ibland, men aldrig menat va han
som sårar dig ma', aldrig velat va han
e så tacksam för allt som du gjort för mig
trots allt har du aldrig slutat tro på mig
du e mitt liv, mitt allt, jag hoppas att du vet
du e mitt hjärta mama, vill bara se dig le


ensamstående moder, du är en av miljoner
men spotlighten e på dig
när situationen var som mörkast, kommer ihåg när du brukade säga
"min son allting ordnar sig"
i det här livet har du fått lite, det e mer du förtjänar
men jag är helt säker på din plats i himlen e säkrad
när jag tog mina första steg, var du där
när jag var på väg att göra fel, var du där
du har alltid funnits där, för mig å familjen
å vårt enda jobb nu e se till att du ler hela tiden


finns så mycket jag vill säga, finns så mycket jag vill göra
för att kunna tacka dig
finns så mycket jag vill säga, finns så mycket jag vill göra
för att kunna tacka dig
finns så mycket jag vill säga, finns så mycket jag vill göra
för att kunna tacka dig
vet att det kommer ta tid, jag skyldig dig mitt liv
det här e nåt litet från mig till dig



Kommentarer
Postat av: cagla

bra blogg ! kolla in min tips blogg kram

2010-05-31 @ 19:39:34
URL: http://ccagla.blogg.se/
Postat av: cagla

bra blogg ! kolla in min tips blogg kram

2010-05-31 @ 19:39:34
URL: http://ccagla.blogg.se/
Postat av: cagla

Sv ; taack :)

2010-06-01 @ 13:43:01
URL: http://ccagla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0