Mohamad Salla Allahu 3alayhi W Sallam...

Den 20 maj kommer Islams älskade och mest respekterade Profet, Profeten Muhammad (SAW) , att hedras över internet. Det kan vara allt från att skriva något gott om Profeten på din Facebookstatus, skriva något på bloggen eller lägga upp något videoklipp på youtube, listan kan bli lång. Nu har du din chans, gör något för din religion..

varför hedra han på internet? de räcker att man har han som en förebild och hedrar han i de vanliga livet istället för att bara påminnas om han idag o på internet. de jag menar är att man ska hedra han varje dag och be och tacka gud varje minut du lever och andas.


Profeten Muhammad (saw) sade:


"Allah dömer er inte utifrån era kroppar och utseende, men Han granskar era hjärtan och tittar på era gärningar."


"Gud den Allsmäktige har sagt: ’Adams son, så länge som du anropar Mig och frågar efter Mig ska Jag förlåta dig för det du gjort utan att det besvärar Mig. Adams son, om så dina synder nådde ända upp till molnen på himlen och du bad Mig om förlåtelse så skulle Jag förlåta dig. Adams son, om du kom till Mig med synder nästan lika stora som hela jorden, och ställde dig framför Mig och vittnade om att Jag inte har någon like så skulle Jag ge dig lika stor förlåtelse.’ "


"Ett leende mot din broder är en god gärning"


"Inte ens den minsta goda gärning är obetydlig, även att möta din broder med en glad uppsyn är en god gärning."


"Den bästa muslimen i fråga om tron är den som har det bästa uppförandet, och den bästa av er är de som har det bästa sättet med sin hustru."
  


                                                     

Kommentarer
Postat av: Selloow

Fint inlägg!

Tar du med studenten i år? :)

2010-05-21 @ 16:56:25
URL: http://fromupabove.blogg.se/
Postat av: Selloow

Vi tar den 4 juni :D .. Sjdå? :P

2010-05-21 @ 23:35:16
URL: http://fromupabove.blogg.se/
Postat av: Selloow

Ah vi skulle ta den 12 egentligen :P Men dem ändra till en vecka innan eftersom betygen skulle sättas 31/5 :P Så då skulle vi bara hålla på och stöka i skolan eftersom vi inte behöver gå på lektioner ;P

2010-05-22 @ 12:54:23
URL: http://fromupabove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0