- jag lever fortfarande...

ibland vill man bara släppa loss.. glömma sina bekymmer. "leva livet", ha kul göra misstag och minnas dom på ett bra sätt.. Tanken på att göra det var mycket dåligt men samtidigt mycket roande.. När man väl är inne i saken och inte kan tänka på vad som är rätt eller fel, eller rättare sagt kan tänka rätt men vill absolut inte.. de är en härlig känsla.. man skrattar utan att veta varför och det bästa är att man inte minns något efteråt.och tänker inte på sina beskymmer under den stunden..” känslan att va glad och kunna ha kul för en gångs skull var obeskrivlig.. Något man hört är att de känns att man är helt gone!!
 
 – jag levde inte i denna världen...                                                                                            
 kommer jag bygga upp fler bekymmer i mitt liv? kommer jag verkligen göra bort mig? Ångest? Kommer jag ångra detta, tänka på det livet ut? Syndar jag?...

ibland är livet så tråkigt. man följer den röda tråden och allt ska va som det är, man är rädd att göra fel rädd att folk ska se ner på en. man ska va perfekt. det känns att man inte är sig själv riktigt.. Man vill alltid vara bra i andras ögon men man tänker aldrig på sig själv..man kan inte ha kul, det går inte att vara glad.. än sen om man är bra i andras ögon, vad är det nödvändiga att folk ser dig som en bra människa, när du själv inte är nöjd med ditt ”perfekta” liv.. aldrig gjort något fel, va en bra förebild till andra men inte för sig själv, man är inte nöjd med sig själv om man inte gör det man själv vill... Är inte meningen med livet att känslan av att må bra i insidan. och inte vad folk tycker om dig och dina handlingar.. Men dagens samhälle handlar nu mer om att man ska göra bra intryck på folk och inte bra intryck på till sig själ. Saken är att jag vill att folk börjar öppna ögonen och se på hur världen egentligen fungerar,man ska kunna må bra och ha kul utan att tänka på vad andra tycker och tänker om dig. 
Ingen ångest över det man har gjort fastän det var en mycket fel grej att göra. Men det är jag som syndar, inte folket.. de mina problem jag kommer straffas för det inte folket så varför lägga ner all sin tid och energi på vad folket tycker. De kanske tycker att det är något dålig, själv kan man också tycka det, men vem bryr sig, så länge man är nöjd och glad och gjorde något som man roade sig med, då är det väl acceptabelt?..det jag vill säga är att skit i folket.. följer du den röda tråden försök falla ner en gång och kom upp igen, tro mig  du kommer inte ångra.. du stärker din självkänsla, du gör det du själv vill och lär dig av ditt misstag.. för hur ska man lära sig av sina misstag om man inte gjort några??

- jag lever fortfarande, jag hade kul, jag gjorde ett misstag, lärde mig av det.. kom upp till den rödaa tråkiga tråden igen.. nu står jag här.. vad ska ni göra? jag är jag bryr mig om mitt eget så sköt ni ert och skit i mitt liv.

Jag vill inte förmedla dåligt budskap.. men jag vill säga ta ert liv i era egna händer.. och lämna inte över det till någon annan…N* du med…

written by : Nora*
action, thinking: A*


Kommentarer
Postat av: M*

Söto, ingen är perfekt. Aldrig. Om någon säger att dem är perfekt så svara med - "Låt gud avgöra".

Trust me, sist jag snackade med gud så berättade han för mig att det stämmer, ingen är perfekt.



Han sade också till mig att låta dig veta att du har rätt; Att vara en bra person i andras ögon är rätt. Han berättade inte hur man gör det dock, han berättade att vi lär oss med tiden och att vi har all tid i världen eftersom vi är inte mer än 20.



Du ska alltid prioritera dig själv, prioriterar du dig själv så kan du bara bli besviken på dig själv och inte andra. Prioriterar du andra och dem sviker så blir du besviken på dem och tror du att dem bryr sig? En stor skala av den mänskliga rasen är idioter; ursäkta ordspråket men det är det närmaste jag kan komma utan att låta verbalt aggressiv.



Anpassa dig efter dig. Sätt upp mål för dig. Följ dem. Therefor, if you fail. You just stand back up and try again.



Finns här för dig om det är något, you know that.



LE!!



;)

2010-11-08 @ 23:07:46
URL: http://mementovivere.webb.se
Postat av: Anonym

vem är N*?

2010-11-09 @ 18:22:01
URL: http://ninsoh.blogg.se/
Postat av: N*

jag =)

2010-11-09 @ 18:32:52
URL: http://blacklovee.blogg.se/
Postat av: A*

Lev livet o skit i allt annat!

2010-11-10 @ 14:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0