Just listen to your friend's heart and be quiet .. just be there without a word reached...

Säg aldrig att du förstår hur den andra har det, säg aldrig att du förstår dens situation. Att du vet och varit med i samma situation och har sett samma relation, varit med i samma relation för tom om du varit med i exakt samma relation varit med i en exakt samma situation så har det ändå inte varit samma.. de kanske har likheter och du säger att du förstår.. Men de gör du inte du tror du gör det men.. Ni är människor men inte med samma personlighet, tankesätt, beteende, humor, konversationer och problem då är de svårt att säga att situationerna varit samma, att du gått igenom samma relation som din vän är i nu. Håll din empati och kärlek till din vän och visa att du förstår bara om du gör det men säg aldrig att du varit med om det.. För det är ingen situation som är den andra lik för alla tänker vi inte på samma sätt..


Och en sak som stör mig riktigt rejält är när någon tycker synd,, tyck synd men visa inte det för det gör att personen du tycker synd om mår sämre. Ser du din vän må dåligt, gråter eller annat och du vill hjälpa gör det på bästa sättet och tänk innan du gör det,, säg aldrig till någon att sluta gråta, låt personen få ut allt för varför gråter vi egentligen?? Inte för att någon ska sitta och tycka synd eller säga sluta gråt.. Nejnej utan för att få bort den tyng vi har över våra axlar.. Jag hatar när någon kommer fram och frågar mig hundra frågor när jag mår som värst eller när jag gråter och tro inte att när ni säger sluta gråta då kommer jag sluta nej tvärtom det ökar mer…


                            


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0