våga bli accepterad för den DU är innerst inne.

När jag var liten ville jag alltid vara lång, stor och  vuxen som alla andra, som mina föräldrar. Men jag levde fortfarande som barn sedan växte jag upp och levde  som ungdom och nu sägs det att man är vuxen. Jag lever fortfarande som ungdom och innerst inne,  seriöst innerst inne är jag fortfarande ett barn. Vad är det med dagens barn?  Alla  ville vi vara vuxna när vi var små men de var inte så att vi betedde oss som de vuxna. Jo när de handlade om att ”leka mamma,pappa,barn”, nått jag hatade o inte kunde leka mer än en minut helt seriöst en minut inte mer. Jag var fortfarande ett barn och lekte med annat. Dagens barn uppfyller verkligen deras dröm, de beter sig värre än de vuxna. En tio åring tjej går runt i klackar och smink i skolan? Okeej!!! Nu går vi över gränsen tycker ni inte det? Var är er barndom? Vad ska ni sakna när ni växer upp och kommer till den vuxna åldern? Kommer ni sakna att ni var vuxna? De verkar som att generationen och mänskligheten vänt på sig? Födds man gammal och dör ung?


Vem är de som påverkar er? De verkar inte vara era föräldrar? För de beter sig inte så som ni gör. En tio årig tjej förlorar oskulden innan hon hunnit komma in i puberteten. En nio åring flicka har pojkvän och är så lycklig fastän hon inte vet vad de går ut på. Fastän hon inte vet vad kärlek är. En gangster kille på tio år tror sig vara cool när han håller en cigg och tar munbloss i smyg medans han försöker med halsbloss framför sina vänner. Alltså vem har tvingat er att visa upp er? whaat? Sen när? Vart är vi påväg? Vi närmar oss helvetet.. seriöst vi som är välutbildade , vi som kommit så långt med utvecklingen vi som förstår och fattar och lär oss i skolor.. förr va de så att man inte visste eftersom många inte gick i skolan, tjejer satt hemma killar var på landet och hjälpte sin far att försörja familjen. Allt gick ut på att bara överleva och känna glädjen med sin familj. Förr kunde man säga ”hon förstår inte”,” han visste inte att de va fel att göra si och så”, ”de är fortfarande barn”. Men nu? Nu när vi alla vet vad som är rätt och fel? Vi som ser folk förstöras för de misstag de gör? varför gör vi dom?  


Vad får ni utav att visa upp er? Vem bryr sig om du röker, har kille, skolkar, festar? Ingen bryr sig om det. De ditt liv gör vad du vill.. men försök inte visa upp dig för att du ska bli accepterad.. gör det du tycker känns rätt. För ingen bryr sig om vad du gör men de bryr sig om dig, ditt inre.. dina handlingar gör bara att folk slutar umgås med dig, folk ser ner på dig eftersom du inte vågar va dig själv.




Kommentarer
Postat av: amira

Hej! kolla in senaste inlägget. Det kan vara ngt för dig. Kram! :)

2011-01-16 @ 16:41:47
URL: http://amirayaserii.blogg.se/
Postat av: Who Loves Ya Baby

Fin text

2011-01-25 @ 23:09:57
Postat av: adem

hej

[email protected]

2011-03-27 @ 17:26:05
URL: http://zeytinada.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0