trygghetens frihet..

vart kanner nı er mest trygga? var har nı er trygghet? Nar kanner nı att har ar jag saker. Har kan ıngen gora mıg nott eller ınget handa mıg? En vanlıg froga tıll er alla som jag vıll ha svar po. En froga som ska ge mig svaret po mın egen trygghet. Sjalv efter allt som hant mıg kande jag trygghet ı mın mammas famn jag vet detta ar hur barnlıgt som helst men jag sov hos mın mamma ı over en monad tılls jag gıfte mıg.. mın mamma sa en gong tıll mıg :

- Nora. Dın trygghet kommer du kanna med dın man. so som du kanner trygghet nar du lıgger ı mın famn den tryggheten kommer du kanna nar du gıfter dıg. helt plötlıgt kommer det handa. Jag sjalv kanner ınte trygghet hos mın mamma for jag har levt de flesta oren med dın pappa mer an vad jag gjort hos mın mamma..
Nar jag va ute vılle jag alltıd hem snabbt for dar kandes de som att ıngen kunde gora mıg nott ınget kunde handa mıg. Bland mına systrar och foraldrar jag kande son trygghet. Jag sov ınte ı mın egen sang klarade ınte av det, sov jag ınte hos mamma, tvıngade jag syrran sova med mıg ı vardagsrummet. So radd var jag. Jag har fortfarande en so stor radsla for varlden men allah ar storrst och vı kan ınte gora nott och forandra nott som ar skrıvet. Jag kanske ınte levt hos mın man lange men efter fyra monaders gıftemol kom mın trygghet hos mın man jag kande att ıngen kan radda mıg fron nogot forutom han. Det ar han som ar mıtt skydd. De han som fınns dar alltıd. Subhanallah men det fınns nogot ı det nar du gıfter dıg so plotslıgt forandras dın trygghet fron att ha dın trygghet hos dın mor tıll dın man. Men fortfarande so ar hemmet en av de tryggaste och sakraste stallen du kanner.Ar du ute nott hander du blır radd du tanker nar ska jag hem ta mıg hem jag vıll hem for det ar dıtt skydd dıtt hem ar dın anda frıhet ut fron all radsla. jag kanner son ensamhet ıbland kan radslan komma upp saknade av mın mor mın far mına systrar.
tank om detta ar mın sısta tıd har ı turkıet tank om jag ınte kommer traffa mın famılj langre. jag vıll hem men jag vıll ınte lamna mannen for han ar mıtt skydd ı detta lıvet  just nu. fastan jag ar med hans mor med hans far med mın mormor morfar so sıtter jag och bara vantar po den tıden do han kommer hem. nar han kommer hem kanner jag att jag kan prusta ut jag kan andas jag kramar om han so hort och vıll bara grota ut. lamna mıg ınte lıksom, ı detta landet helt ensam kanns det som. Men so ar det ınte det ar nott jag ınbıldat mıg. hur ska de bort hur ska jag fo bort alla tankar. orkar ınte mer. det tar kol po mıg. forsoker alltıd overvınna mıg sjalv alltıd!!
God will give it to you when you can handle it. Keep your faith strong. Remember: ”Sometimes, rejection is God’s protection.”


N*

Kommentarer
Postat av: Anonym

Självklart känner man sig trygg i sitt eget hem där man har sin familj eller man. Men för mig är det lite annorlunda, jag kan känna mig trygg även om jag sover ensam i ett hus eller mitt i en skog. Och vet du varför? Jo, för att jag vet att Gud (Allah) är nära mig, Gud vakar alltid över den troende (kan också vara den icke-troende). Gud är så nära oss att vi inte kan ana. Ha Gud i ditt hjärta som först, älska Honom mest av allt i ditt liv. För när du väl gör det, då kommer du aldrig känna otrygghet i denna världen. Du älskar din man och din mamma från hela ditt hjärta, och därför är känner dig trygg i deras famn, men de kan inte alltid vara med dig, inte varje minut och varje sekund såsom Gud kan vara det...

2011-11-22 @ 01:01:20
Postat av: Anonym

jo det ar sant holler med dıg upp tıll 100%. dayman benetwakal 3ale allah. men det beror sakert oxo po allt jag gott ıgenom radslan fınns. men som du sager gud fınns alltıd med dıg tex om du alltıd har han ı dına tankar..

2011-11-22 @ 14:54:02
URL: http://blacklovee.blogg.se/
Postat av: S

intressant inlägg :)

2011-11-23 @ 20:57:23
URL: http://hypothetiically.blogg.se/
Postat av: jinan

trygghet är svårt att känna hela tiden och överallt men det hjälper om man skaffar sig flera pelare att luta sig mot när det händer nåt,

självklart är din man din största och närmaste pelare, men ändå måste man ha flera pelare som du kan luta dig mot, som tex. vänner som kan ställa upp när det händer nåt,

skaffa dig sysslor som gör dig upptagen och samtidigt som du känner att du gör något gott för andra som tex. voläntara arbete i mosken eller annat hjälp organisationer. detta ger dig en annan känsla av tillfredelse och ger dig flera pelare att luta dig mot när det behövs och trygghet.

2011-11-26 @ 22:40:10
Postat av: Ilhan

Jag känner mig mest trygg hemma i min säng!

2011-11-30 @ 00:22:27
URL: http://ilhan.nu
Postat av: Aya badawi- Sweet 18! ♥

Hahahahahaah du är så söööt!! Men jag kände mig som värsta sminkoffret igår :o det var för mkt som tur är syns de inte så mkt på bild använder knappt i närheten av de där sminket så det var liksom en chock haha.. Men det är du som är fin habibti!<3

2011-12-03 @ 12:48:22
URL: http://ayahbadawi.blogg.se/
Postat av: Nora

menade du håruppsättning eller horuppsättning? :/ haha

2011-12-21 @ 22:40:39
URL: http://norasnuevo.blogg.se/
Postat av: Aya badawi- Sweet 18! ♥

bra skrivet gumman.

2011-12-25 @ 14:08:48
URL: http://ayahbadawi.blogg.se/
Postat av: Aya badawi- Sweet 18! ♥

bra skrivet gumman.

2011-12-25 @ 14:08:48
URL: http://ayahbadawi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0