om vı tanker om?

Allah säger :
Säg [Muhammad] "Vare sig ni tror eller inte tror på den (Koranen), faller de som tidigare fick del av kunskap ned på sina ansikten när den läses för dem och säger: " Stor är vår Herre i Sin härlighet! Vår Herres löfte måste uppfyllas!" De faller ned på sina ansikten med tårar [i ögonen] och deras ödmjukhet ökas.
[Surah Al-Israa' 17:107-109]

Du som inte kan gråta, du som inte kan släppa tårar, du som har ett hjärta med tungt börda, varför kan du inte gråta? Har du lagt en tanke på det? Nej dessvärre, för att du har glömt bort din Herre.
Ditt hjärta är ett smutsigt hjärta som behöver renas, skura ur alla synder som i ditt hjärta har enats, behöver inte vara stora synder, men ditt hjärta den behöver renas. Fråga dig själv; ’Vad ser mina ögon som gör att jag inte kan släppa en tår, vad hör mina öron som gör att jag inte kan handla efter det goda jag hör, vad säger min tunga som gör så att jag inte kan läsa det jag bör, vad känner mina känslor i min så kallade bön. TÅREN som släcker helvetets eld är det verkligen det jag kämpar för?

Kommentarer
Postat av: ayah

Ååh tack älskling, hihi :*

2011-10-30 @ 19:02:55
URL: http://ayahbadawi.blogg.se/
Postat av: Anonym

wow, svaret till varför jag inte kan gråta...

2011-10-31 @ 12:57:15
Postat av: Anonym

mhm so rensa hjartat eller bara ge dıg en tankestallare o sıtt o tank po dın relıgıon o fundera over det so ska du se hur radslan for doden och torarna rınna kommer fram.. vı vet vad som kommer har nast men vı forsoker ıgnonera det..

2011-11-01 @ 12:50:06
URL: http://blacklovee.blogg.se/
Postat av: *A

eller jo senaste tiden har jag gråtit en hel del så jag är glad för det. Känns som att man rensar själen genom att gråta.. istället borde jag skrivit, "svaret till varför jag inte Kunde gråta" =)

2011-11-04 @ 02:09:51
URL: http://fabulouslifeofarabiangirls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0