Me Myself And I...

Varje dag ställer vi krav på oss själva. Vi har mål i livet som vi vill genomföra för att lyckas i framtiden. För att ha ett bra liv.. vi ställer för många krav på oss själva för att ses som den ”goda” människan. Sätter upp mål för oss själva som vi själv inte är nöjda med. Vi gör det för att folket ska va nöjda med oss när vi själv mår skit av de vi gör.  Folket påverkar oss på ett och annat sätt. De är fel, man har ingen personlighet längre. Du är inte dig själv.


Va dig själv, stå för de du tycker, stå för den du är.och behandla andra som du själv vill bli behandlad.Ta tag i ditt liv…


Finns mycket jag säger, mycket jag tänker på, mycket mer jag tycker. Men hur mycker uppfyller jag? Har ni någon gång tänk på er själva? Tänkt på att ni vill ha det bra, ni vill ha det på ett och annat sätt. Ni vill komma med er åsikt, men inte kunnat uttrycka den på de sättet ni tycker är rätt, för att man varit rädd att säga fel? Rädd att bli utpekad? Osv..hur mycket tänker vi på oss själva nuförtiden? Är det vi som ska ha det bra eller lever vi vårt liv.. ”vårt eget” liv på ett sätt för att folket ska må bra. för att folk ska må bra av att se oss som dom perfekta?. Men varför ska man egentligen va perfekt i folkets ögon? Jag vill kanske göra misstag, och sedan inse att de va ett fel.. men jag vill inte ångra det utan lära mig av det.


Men om man egentligen tänker efter. Så kanske det är rätt att ses som den perfekta i folkets ögon. Varför jo för att de finns folk som har det bra, trivs och är lyckliga när de ser folk misslyckas, sänkas, va dom värdelösa och att de ryktas om de.. hur kan man ens må bra av att se någon misslyckas med sitt liv.. av att de nån olycklig.. asså de jag önskar varje dag jag går ut från mitt hem är att möta någon påvägen som ler, som skrattar. Där man kan se lyckan i deras ögon..fatta hur glad du blir som person..


Så ta tag i ditt liv, än en gång va dig själv, lev ditt eget liv, de ditt liv, de du som ska må bra av dina handlingar. Du ska må bra av att leva.du ska ha en känsla av att du har det bra i detta livet, eftersom du följer din egen väg…


leave me alone if i don´t deserve you..cuz  don´t give a fuck anymore.I know one thing, accept me for who I am or leave me alone. :/ I will never change my personality. I'm nora and will always be the same nora as I always were...


”Anpassa dig efter dig. Sätt upp mål för dig. Följ dem. Therefor, if you fail. You just stand back up and try again.” wealth.



Kommentarer
Postat av: M*

Du stavade fel på sista always och jag stavade fel på Therefore =D Fan vad vi suger!



Men jag håller med dig baby (:



Keep it goin!



// Wealth

2010-12-08 @ 07:23:16
Postat av: kabab

Det gäller och överträffa sig själv inte någon annan!

2010-12-08 @ 10:34:10
URL: http://kababmannen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0