Only allah can judge us...

Har velat se en film som heter soraya m ett tag nu. Och det handlar om en tjej som blir misstänkt för att ha varit otrogen mot sin man och blir stenkastad. Vill inte se den längre eftersom många har berättat om den och ja kan händelsen utantill verkar det som och det jag inte fattar är att hennes man “misstänker” henne att hon e otrogen och får hennes pappa, mannen hon “varit” otrogen med och en annan man att vittna att hon varit otrogen. Men det ja inte fattade va att hur kan någon vittna när de inte sett det? Det är det ja satt och diskuterade med mina päron hur kan stenkastning stå med i koranen om det står i koranen att en människa inte får ta en annan människas liv? Only allah can jude us? Och jag var emot dom och skulle leka smart som alltid hehe, men som ja fått höra nu är stenkastning lagligt endast när FYRA personer sett hela händelsen mellan en man och en kvinna, och inte bara att de sett kvinnan och mannen i ett rum eller sova i en säng utan ALLTALLT hoppas ni fattar? Och om man tänker efter är det helt omöjligt, när kan det hända? Okej som ja alltid brukar säga inget är omöjligt men denna händelsen är omöjlig eller inte omöjlig men ja kan tippa på att kanske 2 sett en sådan händelse samtidigt men vafan 4? Och det jag menar nu är att stenkastning i några länder har blivet en vana som hedersmord? Yani allt handlar om kultur nuförtiden. Ska det handla om religion och om man går efter koranen så ska 4 personer kunna vittna att de verkligen sett hela händelsen för att en stenkastning ska accepteras..







Kommentarer
Postat av: Lale

- vaaa :O står det verkligen så i koranen ? jag har bara läst att mannen får slå sin fru om hon typ får värsta dampet i ett bråk och han får inte slå på ansiktet o det ska inte lämna spår :S jag är förvirrad nu ?

2010-03-18 @ 19:36:31
URL: http://lales.blogg.se/
Postat av: N*

ja det är sant det står men om du tänker efter så är det omöjligt att detta händer yani stenkastningen är en sak som aldrig kan hända.. kanske 1 gång i hela livshistorian i hela världen i alla århundraden. yani ALDRIG...

2010-03-18 @ 21:18:27
URL: http://blacklovee.blogg.se/
Postat av: Lale

- aa jag förstår och sen är det som du sa, det e mer kultur än religion :)

2010-03-18 @ 21:29:16
URL: http://lales.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0