questions and answers

Vad fick dig att börja blogga?


Hatade bloggandet, gillar inte själva bloggandet om sitt vardagliga liv.. Vem bryr sig om vad du gör varje dag.. Att blogga om en speciell händelse är inte fel men att varje dag, varje timme och varje minut skriva ut vad man göra och har gjort gillar jag inte.. Så därför hatade jag bloggandet men de som fick mig att börja va en vän.. En vän som redan hade blogg och bad mig att fixa en.. Själv tyckte jag ehh bullshit,, tyst med dig.. Men sen tänkte jag efter jag behöver ju inte skriva som alla andra.. Jag gör nått annat.. Skriver ner texter och tankar, meningsfulla inlägg..

BTW: detta måste tilläggas.. personen som fick mig att börja blogga är http://kababmannen.blogg.se/ baba jag leker inte kändis jag är bara din idol =)=) tihii.. du fick mig o bli kändis =)


Varför bloggar du?


För att jag har lagt undan min dagbok,(tankar).. Nej men, det jag vill med min blogg är att förmedla känslor, mitt tankesätt, åsikter och samtidigt få in folkets åsikter och tankar..


Vad hade du kunnat förändra i denna värld?


Ensam hade jag inte kunnat göra mycket,, hade kunnat förändra små saker men inte nått stort.. Nått jag verkligen vill förändra det är skillnaden mellan rika och fattiga, män och kvinnor, svarta och vita.. Men hur lätt är det att ändra alla människors tankesätt? Hur lätt är det att rensa folkets fördomar? Så själv kan jag inte förändra mycket mer än att bidra i olika fonder som kan va till hjälp..


Vad är dina framtida planer/vad vill du bli i framtiden?


Carpe diem...


Har du varit kär nån gång?


No comments.. Någon gång? En gång!! Eller vet ni.. Ni kanske förstått det själv om ni följt bloggen på rätt sätt.. Efter första kärleken är det omöjligt att falla för någon igen, (enligt mig)… omöjligt.. Första kärleken glömmer man aldrig, och du har fortfarande samma känslor kvar.. Så varför lura dig själv lura den nya partnern och gå in i ett förhållande där du vet att du kommer alltid önska att den första stod där bredvid dig.. vem vet det kanske går inget är omöjligt, men då ska den andra kärleken va så bra att han får mig att falla på nytt..


Vad gillar du mest ?=)


Att skratta, ha kul.. Älskar att se människor le.. älskar att se dom glada.. ibland är det de som får mig att tänka om och älska livet.. Jag blir glad av att se folk glada och ha det bra..


Vilket land kommer du ifrån?

Jag är en stor blandning.. Jag är ursprungligen från Turkiet men pratar arabiska. Kallas för kurd och har libanesisk blod i mig.. Kortfattat jag är arab från Turkiet.. Finns de araber i Turkiet?? Aa de finns det, i gränsen av Turkiet och Syrien. Mardin!!! (jagärintekurd)


Om du hade fått ändra något i ditt förflutna vad hade det varit..


Jag ångrar aldrig något jag gjort, så om du syftar på misstag. Jag lär mig av mina misstag och gör aldrig om dom, men ångrar aldrig det.. Men hade jag velat ändra två saker de ena är att jag inte tog skolan på fullaste allvar och inte valde naturvetenskapsprogrammet och det andra är en händelse som skede när jag va 7 år gammal men de behöver jag inte ta upp..


Varför har du inte bild på dig?


Jag har någonstans i de tidigare inläggen, men den ska tas bort för det är inte mig ni ska se på. Jag vet att det kanske är trevligare och veta vem det är som skriver. Men att ha bild på mig överallt ute på internet är inte min grej.. och har jag bilder så är de där mitt ansikte inte syns =)..


Vad är det du skulle kunna dö för?


Jag dör inte för någon, då gör jag bara dom ledsna skulle jag tro.. Jag lever hellre för någon.. jag lever för min familj och vänner.. Och de är dom som får mig att stå kvar på den plats jag är.. Och en sak till, det finns personer där ute som får en att se världen med andra ögon, som får dig att inse att livet kanske är ett helvete med de upp till dig att göra det till ett paradis eller fortsätta leva i ett helvete.. Och ett tack till den personen som fått mig att öppna ögonen.. Aa exakt.. Du!! Känn dig träffad..


Hur önskar du ditt liv se ut om du fick välja?


Hmm? Alla klagar vi på vårt liv vare sig vi får ett liv som ett paradis eller inte.. Jag är nöjd med mitt liv, jag är uppväxt som jag är och är van.. men jag klagar så j**la mycket.. Nått jag önskar är att de hände något mer. Att man kunde ha kul fastän man inte gör nått.. Att alla du saknar va bredvid dig.. Jag önskar mig inte rikedom, lever hellre lycklig än att va rik.. De fattigaste folket är de lyckligaste folket..


om du skulle resa till ett land, vem skulle få följa med dig & varför?:)


Det beros på vilket land. Hade de varit ett fint romantiskt ställe hade jag velat ha med mig någon jag älskar ;).. Annars hade jag velat ta med storasyrran och min siamesiska tvilling, sara =)..


favorit stället ?=)

Stranden. Älskar havsutsikten vid solnedgång..

Älskar du mig? // Ninosh


Hade jag bara fått älska en person i denna världen så hade de varit du =).. Vem älskar inte sin syster??



Kommentarer
Postat av: KAbab

En vän som fick dig o blogga var jag :O försök inte leka kändiS!

2010-11-09 @ 15:51:03
URL: http://kababmannen.blogg.se/
Postat av: Ajsha

åh.. det verkar som att jag och du har en hel del gemensamt =)

2010-11-25 @ 18:50:44
URL: http://akeys.blogg.se/
Postat av: ayahbadawii

svaret på ''har du varit kär någongång'' skrämde mig...

2011-09-13 @ 23:05:19
URL: http://ayahbadawi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0