en hel del shiit.. Skyller på huvudvärken!!

Har en fråga. alla ni som tar den där dagen som den kommer eller fångar dagen, jag vill veta hur ni gör. Hur gör ni? lever livet? njuter av livet? Det gör jag med, är de då jag tar dagen som den kommer och fångar den där fina dagen? Men då har jag en fråga till, tar ni livet för givet? "Jag tar dagen som den kommer" Men nästa sommar har jag bokat in en resa" och "nästa vecka ska jag på roadtrip med syrran sen ska vi festa till helgen"? Jag säger inte att de är fel att planera. Men tänker ni inte på om ni lever tills dess? jag älskar att planera och jag älskar spontana dagar, just love it. Men jag tänker ändå på vad som hända skall. fan va mycket bullshit de där va men iaf.. de jag vill komma till är att stormen Sven har dragit sig in över Sverige, vem hade kunnat tro att sven skulle nå ända hit till Sverige? Hade jag varit Sven hade jag aldrig gjort de misstaget.. nej men seriöst de jag vill komma fram till är att vi människor, vi varelser, vi djur på denna fina planet tar detta livet för givet. Vi ärligt talat tror att vi styr och ställer, att vi kan styra fastän vi inte kan göra ett skit mer än att styra all politisk och demokratisk och allt de bullshitet som jag inte får komma in på nu i detta inlägget. Vi människor tar livet för givet, vi säger hejdå till våra föräldrar som om vi vet till 120% att vi kommer ses igen om någon timme, dag, vecka eller månad. Vi kommer ses!! Så är inte fallet, har du tur så. Detta är sjukt men jag har fått sån psykos att detta händer mig ofta jag tänker ofta på om vad som händer imorgon. jag kan tom. vara rädd för nyheter, eller ett samtal från en person man inte har kontakt med ofta, eller att just pappa ringer mig, varför just pappa tänker jag. varför inte mamma om de nu vill nått? Märker ni att under de två senaste åren har inte bara gamlingar dött, många unga, många unga i ens bekantsskap, unga människor i ens släkt och vänners vänners vänner. osv UNGA människor, ungdomar. tro det eller ej vi kan också dö. VI MÅSTE INTE BLI GAMLA. du kan dö av ett hopp, en promenad ute, påväg till jobb. ta inte livet för givet, hata inte någon som du sen kommer ångra. snacka inte skit om en människa som du sen kommer snacka bra om när den gått bort, för de händer ofta. Man avskyr en person, händer det den personen nått så glömmer man allt och blir så snäll och tänker på alla positiva egenskaper den människan har. VARFÖR tänker ni inte på de innan händelserna har nått sina mål. varför är vi människor så patetiska.ska inte dra alla över en kam nu har jag bara suttit och snackat skit de ända jag egentligen ville komma fram till är ta inte livet för givet, ta inte människorna runtomkring dig förgivet. och va aldrig negativ skit samma om en annan människa är negativ bara lämna och gå låt ingen ta din energi ifrån dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0