A Smile Can Hide Many Tears...

Ni kan slita och dra i henne, ni kan skrika och slå,Hon går ändå inte sönder.
Ni kan ofreda henne och ni kan våldta henne,Ni kan skända och smutskasta henne.
Ni kan kalla henne "horunge", "aidsbarn", "alkoholist" och "knarkare"...Ni kan förklara för henne att ni hatar henne...Ni kan förklara för henne att ni önskar hon vore död ,Hon går ändå inte sönder..
Ni kan låsa in henne och ni kan låsa henne ute ,Ni kan kasta in henne på sitt rum och ni kan kasta ut henne på gatan...Ni kan förvägra henne vatten och mat, och ni kan tvinga henne att äta tills hon vomerar ,Ni kan klappa till henne då hon svarar er för högt, sedan kan ni klappa till henne igen då hon istället svarar er för tyst Ni kan klappa till henne när helst ni känner för det ...Hon går ändå inte sönder..
Ni kan säga att hon är för tjock, för mager, för mycket, för litet, för tyst, för högljudd, för osäker, för självsäker, för glad, för ledsen, för... för... för...HON GÅR ÄNDÅ INTE SÖNDER..
Men lägg en varm hand på hennes axel, fråga inte hur hon mår, men fråga hur hon egentligen mår
Då skulle hon brista..

Har ni någon gång tänkt på att fråga hur en tjej EGENTLIGEN mår? han ni någon gång tänkt er att en glad, flippig "fridfull" tjej mår dåligt?? ska säga er varje tjej som har leendet i ansiktet som är glad hela tiden, glad när hon är med vänner, familj nära och kära..verkar älska livet, du aldrig sett ledsen, aldrig sett tårar rinna från hennes ögon osv.. det är den tjejen som döljer allt det är den tjejen som mår värst,, försök gå in till henne på natten och bara lyssna eller gå in i hennes rum på morgonen och känn på kudden.. ett jävla stort och fint leende kan dölja 100 tårar.. ingen människa går runt utan några bekymmer utan att någon gång ha varit ledsen,, ingen är lycklig livet ut inte ens en prinsessa som både har himmlen och jorden..


...
Så ta dig samman & kämpa vidare, göra allt för att inte känna de här lidandet.. innerst inne mår du skit dåligt, men framför andra kan du  skrattar så de svider.. Ensamheten kväver dig, svagheten får dig bara att falla mer, tårar i ögonen men fortsätter  att drömma om allt som aldrig kommer bli verkligt, 
Jag har valt min väg, och ska fortsätta gå, men när minnen kommer tillbaka, så vänder jag mig om och kollar tillbaka till förut, och jämför de som var, med nu..



Kommentarer
Postat av: S'

Habibti, det kommer alltid ljusa tider förr eller senare, så håll ut <3

2010-02-20 @ 18:05:54
Postat av: anonym...

ohh.. du har så rätt.. jag känner igen mig så mycket i det... jag ler alltid och man skulle kunna tro att jag är alltid lycklig.. men innerst inne är det tvärtom.. =/..



super bra blogg =)

2010-04-09 @ 01:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0