So right now I really don´t know the price I pay for my dreams...

Seriously? I dont know how to start., Jag har alltid haft det väldigt lätt för att skriva precis när som helst om vad som helst, men just nu är det stopp. Kanske för att min adorable lillsis ska kunna acceptera det jag skriver,, Eller för att folk i hennes nya bekantskap inte ska dömma mig eller kanske bara för att det heelt enkelt var ett tag sedan jag skrev? Well we´ll never know dont we?;)

Är det bara jag eller tror ni också aldrig på dom som säger " I dont bealive in love"? Men comee on!!! vadå - Dont bealive in love? Klart fan alla ska tror på kärlek!!(om man inte har något som förstört ens chieldhood ofc) Jag accepterar det mesta som sägs håller det för mig själv, (för alla får ju ha sina egna åsikter) men ärligt talat nu hur kan man leva med tanken på att det inte finns någon kärlek? Eller de som säger  "Jag är ingen förhållande männsika"? Whatthef*ck? Vadå ska man vara född med att vara en förhållande människa eller? no one is born with it, vare sig man tycker om det eller inte beror ju helt enkelt på dina egna erfarenheter, och tro mig alla är förhållande människor bara att de inte har träffat den rätta än right?;)

en annan sak, ha för fan inte fördomar, okej lätt att säga alla har vi det, men vet ni vad som är riktigt fuckat? om du har de fördomarna o sedan blir den människan? försår ni? nej troligtvis inte, jag menar såhär, jag hade fördomar om de som inte kunde språket, tyckte inte illa om dem eller nått men så fort nån bröt po svenska så kändes det som om de hade ett hadikapp bara för att de bröt, de kunde vara väldigt duktiga kunna alla ord men endå den där brytningen störde mig som fan. svårt att säge men jag såg faktist ner på ungdomar som bröt,vet inte varför. jag ville verkligen inte känna så men det bara blev så, kanske grupptryck men nej jag var så som person, förstå mig inte fel. de inte så att jag tyckte de va midre värda,, Men jag ansåg att de blev annorlunda behandlade i samhället. okej nu befinner jag mig i tyskland och vet ni vad, detta landet är inte som sverige eller norge eller ens danmark, ibland tror jag seriöst att jag är i asien,afrika eller i rymden haha, okej jag överdriver, men iaf här vägrar de snacka engelska! de helt enkelt vägrar , vart du än är i affärer på gatan på banken , de snackar inte engelska. de svarar på tyska, just det fördomen.. jo nu när jag vatt här länge så har jag förstått att jag måste prata tyska, vilket egentligen inte är ett problem men BRYTNINGEN!!! jag vågar inte för att just jag inte ska drabbas av det jag lät invandrare i sverige drabbas för:/

en annan fördom var gifta kvinnor, haha jag tyckte aldrig synd om en gift kvinna som blev stämplad..  utan jag tyckte rätt åt henne, vf kan hon bara inte stå för sina åsikter o vara stark, lätt o säga...

 

so right now I really don´t know the price I pay for my dreams

// Najla



Kommentarer
Postat av: jinan

men nu blev jag förvirrad, bor du i tyskland eller sverige?

2010-11-12 @ 19:21:47
Postat av: Anonym

tro mig jag är lika förvirard som du i den frogan, jag bor för tillfället i tyskland sedan ett or tillbaka, men e typ varannan monad i sverige

2010-11-12 @ 21:40:14
URL: http://ninsoh.blogg.se/
Postat av: N*

jinan detta va syrrans inlägg o hon bor för tillfället i tyskland..

2010-11-13 @ 10:05:48
URL: http://blacklovee.blogg.se/
Postat av: jinan

:)) ja nu förstår jag, syrran du måste anpassa dig till stället där du lever i, försök att hitta kompisar där och bilda dig ett socialtnätverk då kommer du att trivas enormt där.

lycka till

2010-11-13 @ 23:07:45
Postat av: M*

We think alike, a lot, Najla

2010-11-14 @ 12:17:17
Postat av: Anonym

jo klart man moste anpassa sig, men man känner sig verkligen som en döv när an inte snackar samma sprok.



M* thats good o know:)

2010-11-14 @ 17:39:36
URL: http://ninsoh.blogg.se/
Postat av: KAbab

Tyskland är bästa landet för en turk klaga inte gå o hitta turkar! :P

2010-11-16 @ 22:56:45
URL: http://kababmannen.blogg.se/
Postat av: N*

enligt folk, så hade dom hittat fru, o så e du vacker oxå.. men din ring syns tydligt.. haha söt e den som tyckte du va vacker ;)

2010-11-16 @ 23:54:45
URL: http://blacklovee.blogg.se/
Postat av: Anonym

jasso, bara för att jag e turk behöver inte betyda att jag kan sproket hehe, o tro mig jag e ommringad av turkar här,



N-jasso? synd för den som hittat fru med en fet ring po fingret, men tackar för komplimang:)

2010-11-21 @ 02:50:02
Postat av: s

vacker bild mashallah

2010-12-02 @ 14:17:33
URL: http://hypothetiically.blogg.se/
Postat av: Nora

btw lär dig engelska najlaaaa

2011-03-11 @ 12:34:27
URL: http://blacklovee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0