Ramadan Karim <3

Det var återberättat att Abu Hurayrah radhiAllahu `anhu sade: “Allahs Sändebud sallAllahu `alayhi wa sallam sade: ‘Allah säger: “Varje gärning av sonen av Adam är för honom, förutom fastan; den är för Mig och Jag skall belöna för den.” Att fasta är en sköld och när någon av er fastar undviker han sexuellt umgänge med sin fru och bråk. Om någon skulle försöka bråka eller tjata med honom, skulle han säga, ”Jag fastar.” Vid den Ende i Vars hand min själ ligger, den obehagliga lukten som kommer ut ur munnen av en fastande person är bättre i Allahs syn än lukten av mysk. Den fastande personen kommer ha två stunder av lycka: en när han bryter sin fasta, och den andra när han möter sin Herre; sedan kommer han bli nöjd tack vare hans fasta.'” (Narrated by al‐Bukhaari, 1771)

Kommentarer
Postat av: chaima

hahahaah tycker jag med :p

fin blog!

2011-08-02 @ 11:50:46
URL: http://chaaimas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0