Kommentar!



zulqarnain
Jag är säker på att du inte vet så mycket om Iran, kan jag fråga dig vad är det som har förstört den islamiska bilden?
Du tror att monariksterna skulle tro på islam om det inte fanns islamiska republiken av Iran?
nej nej dem hatar islamiska republiken eftersom den är islamisk, de hatar det efetrsom vi hjälper andra muslimer, dem vill hellre att vi hjälper Israel och USA. de hatar det eftersom vi har allah i vårt flagga....
de hatar det eftersom Iran är ingen kapitalist land och ingens slav

nej jag kanske ınte vet so mycket om ıran, men jag vet en hel del. jag vet att monga kvınnor dott pga den fela bılden de har. eller kanske ınte bılden de har av ıslam utan tolknıngen. hur de tolkar  ıslams regler. hade de foljt ıslam po ratt satt hade jag varıt med dom. de foljer de monga gonger ratt men att avratta nogon so fort de gjort nott fel ar ınte ratt. de fınns straff for alla mısstag man gjort och vem sa att de ınte kan blı forlotna allahu akbar! jag ar bara emot alla avrattnıngar po folk ı onodan ınna lıllah w ınna ılaıhı ragı3on. endast allah kan ta vort lıv. sen de med att nı ınte ar nogons slav och ar starka holler jag med om och ınshallah nı alltıd ar so..

Kommentarer
Postat av: mee

jag håller med dig. och de inte att det är HARAM att bara följa de saker de själv vill av koranen?? det finns en vers i koranen som säger : atakforon beb3d alkitab otominon beba3d.....

jag vill bara säga till iran att ni har en misslyckad regering, ni följer era egna regler och inte islams !

2011-07-13 @ 20:42:45
URL: http://nittifemma.blogg.se/
Postat av: Someone

http://www.youtube.com/watch?v=NvTEZvoWTAo



End of story ;)

2011-07-14 @ 01:57:22
Postat av: chamsine

Hahah eller hur :D

2011-07-16 @ 14:47:07
Postat av: Hussein

Jag vill att du publicerar det här inlägget som jag tänker skriva:



Anledningen till att ni kritiserar Iran är för att ni blivit påverkade av pro-amerikansk propaganda. Jag antar att ni har sett filmen Stoning of Soraya för många gånger. Tror ni verkligen att det är så i Iran? Anledningen till att Iran smutskastas i media är för att de vågar göra motstånd mot Israel och dessa allierade.



USA och Israel bör veta att sanktioner inte biter på Iran. Iran har trots sanktioner lyckats stärka sin ekonomi och bygga en militärmakt som inte bara utmanar den israeliska armén, utan även överskuggar den. Iran-kritiken är inget mer än politiskt motiverat (till stöd för Israel) och bör fördömas. Trots att Iran håller demokratiska val med jämna mellanrum blir Iran kallad för "diktatur" eller "regim".



Om det är någon som verkligen bryr sig om palestinierna så är det Iran. Iranierna har hjälpt libaneserna bli kvitt Israels statsterror. Nu hjälper de palestinierna bli kvitt Israels statsterror. Och det gör de rätt bra. Men av naturliga skäl är det svårare än Libanon, då Palestina är helt uppslukad av israeler. Iran är det enda landet i hela världen som har en officiell palestinsk ambassad. Bygg en palestinsk ambassad i ditt land. Sen får du kritisera Iran! Det tycker jag.



Det råder stor okunskap om Mellanöstern. Det beror inte på folkets ovilja, utan snarare massmediernas mörkning av viktiga händelser. Många massmedier fungerar inte längre som källa till journalistik, där medarbetare får jobba med detektiv-liknande metoder för att gräva upp fakta. De används snarare bara för att sprida redan hopklistrade nyheter som någon annan skrivit. Det är så rykten sprids.



Att Iran är emot terroristregimen Israel har varit den avgörande faktorn bakom den globala smutskastningen av Iran. Ett väldigt bra exempel är Saudi Arabien, som varken har regelbundna val eller friheter som liknar de i väst. I Saudi Arabien får kvinnor inte ens köra bil. I Saudi Arabien avrättar man hundratals människor varje år. Men Saudi Arabien målas aldrig upp som en totalitär och präststyrd stat. Varför? Saudi Arabien är allierad med Israel. Det är inte Iran. Om president Ahmadinejad skulle idag åberopa stöd till Israel (och med stöd från Ayatollah Khamenei) hade han fått 2010 års nobel fredspris. Han hade hyllats och blivit "världens hjälte".



Om Khalid Meshaal (Hamas ledare) skulle göra samma sak hade västvärlden dumpat Fatah och Mahmoud Abbas och gjort Hamas till hjältar. Om Sayyed Nasrallah (Hizbollahs ledare) gjorde samma sak hade västvärlden accepterat deras vapen. Om Syrien gjorde detsamma, hade Syrien också hyllats. Det är så det fungerar idag. Det är stödet till Israel som avgör vilka länder som hyllas och får västerländskt stöd. Iran är Israels värsta fiende. Så, Iran behandlas per automatik som Israels värsta fiende av massmedierna, utan att tala om för folket att det är Israel detta handlar om.



Vem bryr sig om "demokrati" och "mänskliga rättigheter". President Zelaya i Honduras blev avsatt, men situationen ignorerades fullständigt... trots att han blev vald på demokratisk vis. Bara för att USA stöttade statskuppen i Honduras, accepterade massmedierna den. På samma sätt som de skulle stötta en statskupp i Iran, något USA planerat i många år.



Den Islamiska republiken är inte perfekt ur islamiskt perspektiv, men den kommer närmast till perfekt bland de över 50 muslimska stater som finns på jorden idag. För sionisterna handlar det om att försöka fälla den här viktiga staten, den som skyddar Islams intressen och muslimernas intressen. Iran är det landet som värnar om palestiniernas rättigheter mest. Och det har Iran fått sota för genom sanktioner och bojkott.



De exiliranier som just nu smutskastar den Islamiska republiken är sionisternas hantlangare. Som ni kanske har märkt klagar alla dessa aktiva pro-sionister på just det islamiska styret. Varför uppmärksammas deras klagomål mest? Jo, det vet ni säkert vid det här laget. Massmedierna är korrupta, på samma sätt som Shahen var korrupt.



Jag anser att sionisterna har förlorat sitt krig med Iran. Sionisternas främsta mål var att dominera hela världen. Därför var deras uppgift att få med sig alla länder på sin sida, och att angripa de som vägrade. Iran vägrade (i.o.m. den Islamiska revolutionen 1979), och har lyckats stå emot alla dessa sanktioner i drygt 3 årtionden. Inte nog med det, Iran stärkte libaneserna och i synnerhet palestiniernas moral i kampen mot det sionistiska förtrycket.

2011-07-18 @ 02:09:49
Postat av: nora

jag publicerar gärna de du skrivit. tack för att du försöker visa mig den rätta bilden, det uppskattas verkligen. det jag ser och hör är det ända jag kan gå efter har inte varit i iran så de är svårt att veta exakt hur samhället där är.

2011-07-18 @ 13:14:24
URL: http://blacklovee.blogg.se/
Postat av: zulqarnain

Hej Syster

Tack för ditt svar, jag förnekar inte att i Iran inte begås orättvisa och det gör inte någon heller i Iran.

Men om du hör att någon blir avrättad i Iran så ska du se hela bilden, exempel många talar om att det finns stenig i Iran men man hör inte att enligt iranska lag boken så får det inte förekomma stening eftersom det är en judisk tradition och har inget med islam och göra.

Visst du hörde säkert om kvinnan som skulle bli avrättad i Iran eftersom hon älskade någon annan men fick du veta att det var hennes första dom men man har klagat första domen och fick du veta att första skälet till avrättningen var att hon hade planerat och mörda sin man.

Seyed Ali khamanei sa i sitt tal att för alla brott som finns i världen så finns det en förlåtelse för det också som gud ger.

Jag känner en tjej som till och med har konverterat till kristendomen och enligt henne är det inget fel och göra det, det är endast brottsligt om man ska missionera och försöka konvertera folk.

2011-07-19 @ 11:41:00
URL: http://zolqarnain.blogspot.com
Postat av: zulqarnain

Nittifemma (mee)

Jag kan inte svara dig eftersom du har bara slängt ur dig något och jag tänker inte slösa bort min tid på någon som pratar utan fakta, till skillnad från vår syster här så är inte bered på en konversation.

2011-07-19 @ 11:43:14
URL: http://zolqarnain.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0